Subaru Solterra Forum banner
61 - 80 of 165 Posts
Tak, samochód Solterra to naprawdę błąd dla każdego, kto próbuje jeździć przez stany/prowincje lub dla każdego, kto wynajmuje i musi korzystać z ładowania DC, ponieważ nie może ładować w domu. Dodajmy do tego utratę 25-35% zasięgu, gdy pogoda wynosi od 0°C do -15°C (całkiem typowe temperatury nawet w łagodnych kanadyjskich zimach) i liczbę uszkodzonych ładowarek DC, które można znaleźć niemal wszędzie, a otrzymasz samochód niebezpieczny w użyciu nawet podczas umiarkowanej jazdy w surowszych warunkach -20°C, nawet na dystansach poniżej 250 km (np. do Toronto i z powrotem). Wszystkie te informacje zostały zatajone przez dealera i Subaru. A jednak ludzie tutaj wciąż tego bronią. Tymczasem prasa twierdzi, że obecne zasięgi są "w porządku", więc muszę mieć "lęk przed zasięgiem"!

Aby móc pracować w Kanadzie, zwłaszcza na obszarach wiejskich i w surowszym klimacie, gdzie zasięg spada tak dramatycznie, potrzebny jest zasięg 700 km przy ładnej pogodzie z szybkim ładowaniem DC i znacznie większą liczbą działających ładowarek DC.

Subaru powinno się wstydzić za ograniczanie liczby i prędkości ładowania DC i nieujawnianie, jak bardzo samochód ten jest nieodpowiedni dla większości użytkowników wiejskich, pozamiejskich, zwłaszcza w chłodniejszych klimatach.
 
^^^^ To wszystko. Właśnie jechałem z Tarrytown, NY do Buffalo, NY. Ta podróż zajmuje zwykle 8 godzin samochodem z silnikiem spalinowym. Wiedziałem, że szybkie ładowanie zajmie trochę czasu, więc nie spodziewałem się odpowiednika. Spodziewałem się około 11 godzin. Skończyło się na 12+ godzinach.

Dlaczego? Po dwukrotnym szybkim ładowaniu nie udało mi się uzyskać tego 3. szybkiego ładowania (<20% SOC za każdym razem). Maksymalnie osiągnąłem 11 kwh, utknąłem godzinę za Buffalo, siedząc w zimnym samochodzie na małej stacji benzynowej z zimnym psem.

To śmieszne, że Subaru (ani dealer, szczerze mówiąc) nie informuje potencjalnych leasingobiorców/właścicieli o tym "limicie", na który zgodziły się Toyota i Subaru. Nie oczekuję, że Solterra będzie samochodem na wycieczki, robię tę podróż może 3 razy w roku i jest to zdecydowanie moja najdłuższa podróż. OCZEKUJĘ, że zostanę poinformowany o poważnych ograniczeniach, takich jak to. Teraz, w drodze powrotnej, zdecydowałem się przenocować w połowie drogi, ponieważ nie chcę siedzieć i wolno ładować przez wiele godzin, zaledwie 1 godzinę od domu.

Nawet nie zamierzam zaczynać od całego "może ładować do 100 kwh reklamowanych, ale realistycznie tylko 50 kwh".
FYI, próbując pomóc w Twojej sytuacji, a nie usprawiedliwiać niczego...

Jeśli musisz ponownie odbyć tę podróż w Solterrze, możesz spróbować różnych rzeczy, aby zminimalizować całkowitą ilość ładowania DC, którą musisz wykonać. Czy zacząłeś z pełną baterią naładowaną w inny sposób? (L1/L2) Czy wstępnie klimatyzowałeś? Na około 370 mil powinieneś być w stanie to zrobić bez wchodzenia w codzienne limity ładowania DC, jak sądzę... Nie wiem, ponieważ sam tego nie próbowałem w Solterrze, więc tylko zgaduję. Jeśli możesz jechać z prędkością około 65 MPH maks. i zminimalizować ogrzewanie kabiny (uruchom je w niższej temperaturze), miałbym nadzieję, że nie będziesz potrzebować dodatkowych 2 pełnych ładowań, aby pokonać tę odległość.

Dla doświadczonych kierowców Solterry, jaka jest rozsądna odległość do przejechania na 1 pełnym ładowaniu zimą, używając wydajnych technik jazdy EV? 150 mil? Mniej? Czy 80% naładowania z przystanków DCFC byłoby wystarczające na kolejne etapy zimowej podróży? Myślałem, że dzienne limity ładowania DCFC wynoszą około 2 sesji ładowania do 80%.

aktualizacja: Aha, widzę post @jg z przybliżonym oszacowaniem dławienia DCFC. dodawanie jako odpowiedź...
 
Dostajesz około 3 i 1/2 ładowania prądem stałym od 10% do 80% w ciągu 24 godzin (w dziwnym języku Toyoty), co powinno wynieść około 265 kWh wtłoczonych do akumulatora (około 800 mil jazdy przy nieco ponad 3 milach na kWh) zanim ładowanie prądem stałym zostanie ograniczone.
 
(L1/L2) Czy wstępnie kondycjonowałeś? …
W Solterrze czegoś takiego nie ma. Padły niejasne stwierdzenia dotyczące lepszego ogrzewania akumulatora w przyszłych modelach. Jedyne, co możesz teraz zrobić, to trzymać go podłączonego przed jazdą.

Myślałem, że dzienne limity ładowania DCFC wynoszą około 2 sesji ładowania do 80%.
Duża aktualizacja oprogramowania miała zapewnić około 3,5 szybkich ładowań.
 
Nie ma czegoś takiego w Solterrze. Padły niejasne stwierdzenia dotyczące lepszego ogrzewania akumulatora w przyszłych modelach.
Zgadza się, ale z pewnością rozpoczęcie od ciepłej kabiny pomaga... :) Dzięki.

dodaj: Jeśli chodzi o ogrzewanie akumulatora przed DCFC, widziałem doniesienia dziennikarzy lub innych recenzentów samochodowych, którzy używali agresywnej jazdy, aby podnieść temperaturę akumulatora. To tylko kwestia, jeśli zasięg EV nie jest problemem i na pewno nie próbowałbym tego w Solterrze/bZ4X z limitami ładowania DCFC, ale mimo wszystko ciekawa koncepcja.
 
FYI, próbuję pomóc w Twojej sytuacji, a nie niczego usprawiedliwiać...

Jeśli musisz ponownie odbyć tę podróż w Solterrze, możesz spróbować ograniczyć całkowitą ilość ładowania DC, które musisz wykonać. Czy zacząłeś z pełną baterią naładowaną w inny sposób? (L1/L2) Czy wstępnie klimatyzowałeś? Na około 370 mil powinieneś być w stanie to zrobić bez wchodzenia w dzienne limity ładowania DC, tak myślę... Nie wiem, ponieważ sam tego nie próbowałem w Solterrze, więc tylko zgaduję. Jeśli jesteś w stanie jechać z prędkością około 65 mil na godzinę i zminimalizować ciepło w kabinie (uruchomić je w niższej temperaturze), mam nadzieję, że nie będziesz potrzebować dodatkowych 2 pełnych ładowań, aby pokonać tę odległość.

Dla doświadczonych kierowców Solterry, jaka jest rozsądna odległość do przejechania na 1 pełnym ładowaniu zimą, stosując wydajne techniki jazdy EV? 150 mil? Mniej? Czy 80% naładowania z przystanków DCFC wystarczy na kolejne etapy zimowej podróży? Myślałem, że dzienne limity ładowania DCFC wynoszą około 2 sesji ładowania do 80%.

aktualizacja: Aha, widzę post @jg z przybliżonym oszacowaniem dławienia DCFC. dodawanie jako odpowiedź...
Czyja zima? Moja rozsądna zima w US Mid-Atlantic, gdzie temperatury maksymalne wynoszą głównie 40 lub 50 stopni? czy te naprawdę zimne z temperaturami maksymalnymi w pojedynczych cyfrach? Musimy być jasni, gdy pomagamy.

Mam zamiar odbyć kilka długich (mid-atlantic) jazd - 4 podróże po 250-280 mil każda - i za około tydzień zdam relację z moich wyników. Nie powinienem nawet osiągnąć starego 24-godzinnego limitu "szybkiego" ładowania.
Latem ubiegłego roku regularnie uzyskiwałem ponad 1,6 mili na procent naładowania.
 
Czyja zima? Moja rozsądna zima w USA na Środkowym Atlantyku, gdzie temperatury maksymalne wynoszą głównie 40 lub 50 stopni? A może te naprawdę zimne z temperaturami maksymalnymi w pojedynczych cyfrach? Musimy być jasni, kiedy pomagamy.
Masz absolutną rację, @jmwk. Tylko kierowcy z PRAWDZIWYMI zimami muszą odpowiadać. ;) Tylko żartuję...
 
Nie ma czegoś takiego w Solterrze. Padły niejasne stwierdzenia dotyczące lepszego ogrzewania akumulatora w przyszłych modelach. Jedyne, co możesz teraz zrobić, to trzymać go podłączonego przed jazdą.

Duża aktualizacja oprogramowania miała zapewnić około 3,5 szybkiego ładowania.
> Duża aktualizacja oprogramowania miała zapewnić około 3,5 szybkiego ładowania.
(Przepraszam, nie mam pojęcia, jak cytować) Zadzwoniłem do lokalnego dealera Subaru w Buffalo i zaoferowali wykonanie diagnostyki, ale wydawali się nie mieć pojęcia, o czym mówię, gdy pytałem o dławienie DCFC. Zastanawiam się, czy warto go zabrać przed powrotem, żeby sprawdzić, czy jest aktualizacja? Jedyny problem jest taki, że są tak zarezerwowane, że powiedzieli, że mogą przyjrzeć się samochodowi tylko między zaplanowanymi wizytami, a ja muszę zostawić im samochód na kilka dni.
 
FYI, próbuję pomóc w Twojej sytuacji, a nie usprawiedliwiać niczego...

Jeśli musisz ponownie odbyć tę podróż w Solterrze, możesz spróbować różnych rzeczy, aby zminimalizować całkowitą ilość ładowania DC, którą musisz wykonać. Czy zacząłeś z pełną baterią naładowaną w inny sposób? (L1/L2) Czy wstępnie klimatyzowałeś? Na około 370 mil powinieneś być w stanie to zrobić bez wchodzenia w codzienne limity ładowania DC, tak myślę... Nie wiem, ponieważ sam tego nie próbowałem w Solterrze, więc tylko zgaduję. Jeśli jesteś w stanie jechać z prędkością około 65 mil na godzinę i zminimalizować ogrzewanie kabiny (uruchomić je w niższej temperaturze), mam nadzieję, że nie będziesz potrzebował dodatkowych 2 pełnych ładowań, aby pokonać tę odległość.

Dla doświadczonych kierowców Solterry, jaka jest rozsądna odległość do przejechania na 1 pełnym ładowaniu zimą, stosując wydajne techniki jazdy EV? 150 mil? Mniej? Czy 80% naładowania z przystanków DCFC byłoby wystarczające na kolejne etapy zimowej podróży? Myślałem, że dzienne limity ładowania DCFC wynoszą około 2 sesji ładowania do 80%.

aktualizacja: Aha, widzę post @jg z przybliżonym oszacowaniem dławienia DCFC. dodawanie jako odpowiedź...
Nie ma problemu. Doceniam wszelkie opinie.

Rozpocząłem podróż z 82% naładowania z poprzedniego dnia (nie mogę ładować w domu ze względu na zasady mieszkania).

  • Przejechałem 120 mil, aby naładować od 9% SOC do 81%.
  • Przejechałem 111 mil, aby naładować od 22% SOC do 78%.
  • Przejechałem 83 mile, aby naładować od 37% SOC, kiedy zaczęło się dławienie (przeszło z >30 kwh do 11 kwh w 15 minut). Skończyło się na użyciu 2 ładowarek (myślałem, że mój samochód jest zepsuty lol), aby uzyskać 50% i wjechałem do Buffalo z 21%.
Regularnie jechałem z prędkością 65 do 70 mil na godzinę i starałem się jak najwięcej wyłączać ogrzewanie (palce u stóp zamarzały w pewnym momencie i założyłem psu kurtkę po pierwszym etapie). Temperatury oscylowały nieco poniżej lub powyżej zera. Drogi były dość pagórkowate, zwłaszcza na pierwszym etapie, zanim przeszedłem na Thruway na ostatnich 2 etapach.

Czego się nauczyłem, to (a) nie ufaj szacunkowi mil i (b) jeśli używasz szacunku mil, daj użyj współczynnika bezpieczeństwa 2.

Nie wiem, czy jest coś jeszcze, co mogę zrobić, aby uzyskać lepszy przebieg?
 
Zrozumiałe ograniczenia wynikające z sytuacji mieszkaniowej...

Ten drugi odcinek 111 mil wygląda na dość wydajny. Trzeci też nie jest taki zły. Czy możesz określić mile/kWh, które uzyskiwałeś, gdy bateria była już rozgrzana po jeździe? .. a może dla całej podróży?

Zjazd do 9% był idealny i z perspektywy czasu wydajność niewiele odbiega od pozostałych segmentów. Myślę o tym, żebyś przeprowadził swoją podróż powrotną przez ABRP (lepszy planista trasy) i wprowadził to, co wiesz teraz o wydajności swojego samochodu i zobaczył, czy postoje można bardziej zoptymalizować, tj. ładować od niższego stanu naładowania, przynajmniej początkowo na każdym postoju. Otrzymałbyś tylko niewielki wzrost skróconego czasu ładowania, ale wszystko pomaga, prawda?

Jeśli możesz, spróbuj zignorować szacunkowy zasięg i pracować na podstawie procentu naładowania baterii i wykorzystać to, co wiesz o swojej wydajności w podróży.

Re: pies w kurtce - Zawsze zastanawiałem się, czy psom jest zimno, zwłaszcza w temperaturach tolerowanych przez ludzi. Moja żona zawsze próbuje założyć coś na naszego cockapoo. Myślę, że dobrze im się powodzi poniżej zera. :) Ale nie ma sensu zamarzać ani tobie, ani twojemu towarzyszowi, więc może ustaw pompę ciepła na 60 stopni Fahrenheita lub coś w tym rodzaju. (Nie wiem, jakie jest minimalne ustawienie...) Spróbuj również używać recyrkulacji od czasu do czasu, gdy jest bardzo zimno.

Re: tryb ładowania awaryjnego - 11 kW to wciąż całkiem nieźle, więc rób to, co musisz, żeby się tam dostać, nawet pozostając na DCFC, chyba że dostępne jest ładowanie L2. Wiem, że może to być emocjonalny koszt, jeśli czujesz, że stoisz na drodze komuś innemu, kto potrzebuje szybszego ładowania.
 
Czy Twój samochód otrzymał aktualizację oprogramowania, która miała zwiększyć ilość ładowania prądem stałym przed ograniczeniem? To ta sama aktualizacja, która dodaje procentowy stan naładowania.
 
Właśnie pomyślałem o jeszcze jednej rzeczy do wypróbowania. Zakładając, że i tak jesteś zobowiązany do długiego dnia jazdy, co powiesz na rozpoczęcie od posiedzenia przez chwilę przy publicznej ładowarce L2, aby rozgrzać samochód, a także uzyskać możliwość doładowania. Rozpocznij podróż z >80% naładowania i poczuj się bardziej komfortowo.
 
Oh, just thought of another thing to try. Assuming you're committed to a long day of driving anyway, how about starting by sitting at a public L2 charger for a while to warm the car up and also get some opportunity charging in. Get the trip started with >80% charge and be more comfortable as well.
Jestem po prostu ciekaw - czy rozgrzanie akumulatora robi dużą różnicę w efektywności jazdy? Czy jest jakiś sposób, aby dowiedzieć się, kiedy akumulator jest wystarczająco ciepły do wydajnej jazdy?
 
Czy Twój samochód otrzymał aktualizację oprogramowania, która miała zwiększyć ilość ładowania DC przed dławieniem? To ta sama aktualizacja, która dodaje procentowy stan naładowania.
Dopiero odebrałem swój samochód 1,5 miesiąca temu, więc pomyślałem, że mam najnowszą aktualizację oprogramowania, ale zdecydowanie nie widzę % SOC na desce rozdzielczej. Muszę otworzyć aplikację, aby to zobaczyć. Czy istnieje numer oprogramowania układowego, który mogę sprawdzić w moim samochodzie? Zakładam, że jest kilka przycisków, które mogę nacisnąć na ekranie, aby zobaczyć aktualne oprogramowanie układowe...
 
Nie koncentrowałem się na ogrzewaniu akumulatora poza przypadkowym. Jak powiedział @jg, na razie nie znamy żadnego wyraźnego ogrzewania akumulatora, które moglibyśmy zrobić.

Chodziło mi tylko o ogrzanie kabiny bez używania pojemności akumulatora, co było myślą stojącą za moim ostatnim postem, wraz z rozpoczęciem podróży z jak największym naładowaniem. W ten sposób nie będziesz korzystać z ograniczonego ładowania DC aż do przystanków na trasie.

Właściwie ładowanie, nawet z L2, powinno trochę rozgrzać akumulator, więc każde ładowanie tuż przed rozpoczęciem podróży pomaga akumulatorowi zaakceptować ładowanie DC, gdy będzie to potrzebne później. Pierwszy etap jazdy może już zapewnić tyle ogrzewania akumulatora, ile można się spodziewać, więc tak naprawdę nie jest to część wstępnego przygotowania kabiny.

Tak więc wszystko powyższe jest rozważane w kontekście braku ładowania w domu i na wypadek, gdy jesteś daleko od domu z prawdopodobnie zimnym samochodem bez możliwości podłączenia na noc.
 
Zrozumiałe ograniczenia wynikające z sytuacji mieszkaniowej...

Ta druga część o długości 111 mil wygląda na dość wydajną. Trzecia też nie jest taka zła. Czy możesz określić, ile mil/kWh uzyskiwałeś, gdy bateria była już rozgrzana po jeździe? .. a może dla całej podróży?

Zjazd do 9% był idealny i, jak się okazuje, wydajność nie odbiega zbytnio od pozostałych segmentów. Myślę o tym, żebyś przejechał swoją podróż powrotną przez ABRP (lepszy planista trasy) i wprowadził to, co wiesz teraz o wydajności swojego samochodu i zobaczył, czy postoje można bardziej zoptymalizować, tzn. ładować od niższego stanu naładowania, przynajmniej początkowo na każdym postoju. Otrzymałbyś tylko niewielki wzrost skróconego czasu ładowania, ale wszystko pomaga, prawda?

Jeśli możesz, spróbuj zignorować szacunkowy zasięg i pracować na podstawie procentu naładowania baterii i wykorzystać to, co wiesz o swojej wydajności w podróży.

re: pies w kurtce - Zawsze zastanawiałem się, czy psom jest zimno, zwłaszcza w temperaturach do zniesienia dla ludzi. Moja żona zawsze próbuje założyć coś na naszego cockapoo. Myślę, że są w porządku do temperatur poniżej zera. :) Ale nie ma sensu zamrażać siebie ani swojego towarzysza niepotrzebnie, więc może ustaw pompę ciepła na 60 stopni Fahrenheita lub coś w tym rodzaju. (Nie wiem, jakie jest minimalne ustawienie...) Spróbuj również używać recyrkulacji od czasu do czasu, gdy jest bardzo zimno.

re: tryb ładowania awaryjnego - 11 kW to wciąż całkiem nieźle, więc rób to, co musisz, żeby się tam dostać, nawet pozostając na DCFC, chyba że dostępne jest ładowanie L2. Wiem, że może to być emocjonalny koszt, jeśli czujesz, że stoisz na drodze komuś innemu, kto potrzebuje szybszego ładowania.
Zgodnie z komputerem samochodowym zużywałem 2,6 mil na kWh (jeśli dobrze pamiętam jednostki). Naprawdę rozczarowujące jest zobaczenie tej liczby. Przejście na Thruway (bardziej płaski teren) prawdopodobnie naprawdę pomogło w wydajności.

re: pies w kurtce - Myślę, że im większy pies, tym bardziej odporny na zimno. Mam corgi, więc jest wytrzymały, ale kiedy jest 2 godziny w chłodną pogodę, a moje palce u stóp były zamarznięte, pomyślałem, że kurtka to najlepsze rozwiązanie. Malti-poo zdecydowanie zawinąłby się wcześniej, biorąc pod uwagę mniejszą masę ciała. Cóż, przynajmniej tak myślę - bo widać, że twoja żona i ja jesteśmy na tej samej stronie, jeśli chodzi o utrzymywanie psów w cieple. lol

re: tryb ładowania awaryjnego - o tak, czuję wstyd/zakłopotanie z powodu zajmowania miejsca szybkiej ładowarki, gdy inne samochody czekają w kolejce haha.
 
startendmileskWhmiles/kWh
80%​
9%​
120​
51.12​
2.3​
81%​
22%​
111​
42.48​
2.6​
78%​
37%​
83​
29.52​
2.8​
50%​
21%​
53​
20.88​
2.5​
Próbowałem obliczyć na podstawie podanych przez Ciebie informacji.

Dodano o 16:43 czasu wschodniego: Och, jesteś na to gotowy? Kolejną sugestią jest upewnienie się, że opony są odpowiednio napompowane.
 
Według komputera samochodowego zużywałem 2,6 mil na kWh (jeśli dobrze pamiętam jednostki). Naprawdę rozczarowujące jest widzieć tę liczbę...
Aktualizacja oprogramowania dealera, która pokazuje procent naładowania baterii na desce rozdzielczej, zwiększy wskazaną liczbę mil na kWh. Najwyraźniej Toyota odjęła około 10% zużytej energii elektrycznej, aby uwzględnić straty podczas ładowania. Trochę tak, jakby próbowali powiązać rachunek za prąd z przejechanymi milami (co oczywiście zakładałoby brak ładowania poza domem).
 
.....
Regularnie jeździłem z prędkością 65 do 70 mil na godzinę.
.....
Nie jestem pewien, czy mogę zrobić coś jeszcze, aby uzyskać lepsze zużycie paliwa?
Jeśli to możliwe, zmniejsz tę prędkość. 70 mil na godzinę = 113 km/h. Stwierdzam, że mój Outback '21 ma mniejszy zasięg, jeśli przekraczam 104 km/h (wskazane) (100 rzeczywiste) i znacznie wzrasta, jeśli mogę zmniejszyć prędkość do 90 km/h.

Nie dostanę Solterry do jutra, ale podejrzewam, że prędkość wpłynie na zasięg jeszcze bardziej niż w przypadku silnika spalinowego.
 
Im szybciej się jedzie, tym więcej energii potrzeba do napędzania pojazdu.

Tarcie odgrywa pewną rolę. Podobnie jest z oporem powietrza, który rośnie nieliniowo wraz ze wzrostem prędkości. Prawie każdy pojazd przejedzie dalej z prędkością 70 km/h niż z prędkością 110 km/h.

praw fizyki nie da się zaprzeczyć.
 
61 - 80 of 165 Posts