Mam Solterrę, którą kupiłem zeszłej wiosny i naprawdę mi się podoba. W momencie zakupu uznałem ją za konkurencyjną w stosunku do innych popularnych SUV-ów elektrycznych i za dobrą wartość. Zrobiłem rozeznanie i zrozumiałem, że będę mógł jej używać do podróży z południowego Oregonu do obszaru zatoki San Francisco i Portland. Wymaga to szybkiego ładowania prądem stałym, a informacje online Subaru potwierdziły, że Solterra była sprzedawana z możliwością szybkiego ładowania, akceptując prędkości ładowania do 100 kW. Ale okazuje się, że tak nie jest.
Zarówno moja Solterra, jak i Solterra mojego przyjaciela nie ładują się szybciej niż 23 kW na dwóch różnych szybkich ładowarkach prądu stałego Electrify America, które działają normalnie i miały możliwość ładowania do co najmniej 150 kW. Na tym forum i od innych osób w Internecie wielu, jeśli nie wszyscy właściciele Solterry z 2023 roku mają takie samo doświadczenie. Oznacza to, że aby naładować na szybkiej ładowarce prądu stałego z np. 10% stanem naładowania do 80% SOC, będziemy musieli spędzić 2-3 godziny przy ładowarce. Podróż na odległość, która wymaga szybkiego doładowania, aby dotrzeć do celu, zajęła nam ponad 50% więcej czasu. To sprawiło, że to, co wydawało się dobrym wyborem dla wszechstronnego pojazdu, stało się pojazdem odpowiednim na jednodniowe wycieczki na sto mil lub mniej i prawie nie do przyjęcia dla kogoś, kto chce jeździć więcej niż kilka godzin od domu.
Kiedy zapytaliśmy o to naszego dealera, skierował nas do Subaru. Do dnia dzisiejszego nie udało mi się znaleźć nikogo, kto otrzymałby od Subaru przyznanie się do tego, co wygląda na fałszywą reklamę, wyjaśnienie, dlaczego zostaliśmy wprowadzeni w błąd, lub jakąkolwiek ofertę złagodzenia wpływu, jaki ma to na wartość samochodu dla jego właściciela.
Miałem wcześniej Subaru i miałem wspaniałe doświadczenia. To doświadczenie to zmieniło. Nie sądzę, aby Subaru rozumiało, jak ważne jest naprawienie tego z właścicielami, którzy zaryzykowali, polegając na reputacji firmy, na zupełnie nowym modelu. W rezultacie straciłem zaufanie do firmy.
Apeluję do Subaru, aby nie ignorowało tego problemu. Przyznać, że nieprawidłowo reklamowali i znaleźć sposób na ponowną konfigurację Solterry, aby ładowała się szybciej, tak jak osiągnęli to inni producenci, lub przyznać, że to nieujawnione ograniczenie obniżyło wartość samochodu i znaleźć sposób, aby nas zrekompensować.
Nie mogę się doczekać, aż model 2024 dogoni konkurencję lub przynajmniej Subaru będzie dokładnie reklamować swoje możliwości szybkiego ładowania prądem stałym.
Zarówno moja Solterra, jak i Solterra mojego przyjaciela nie ładują się szybciej niż 23 kW na dwóch różnych szybkich ładowarkach prądu stałego Electrify America, które działają normalnie i miały możliwość ładowania do co najmniej 150 kW. Na tym forum i od innych osób w Internecie wielu, jeśli nie wszyscy właściciele Solterry z 2023 roku mają takie samo doświadczenie. Oznacza to, że aby naładować na szybkiej ładowarce prądu stałego z np. 10% stanem naładowania do 80% SOC, będziemy musieli spędzić 2-3 godziny przy ładowarce. Podróż na odległość, która wymaga szybkiego doładowania, aby dotrzeć do celu, zajęła nam ponad 50% więcej czasu. To sprawiło, że to, co wydawało się dobrym wyborem dla wszechstronnego pojazdu, stało się pojazdem odpowiednim na jednodniowe wycieczki na sto mil lub mniej i prawie nie do przyjęcia dla kogoś, kto chce jeździć więcej niż kilka godzin od domu.
Kiedy zapytaliśmy o to naszego dealera, skierował nas do Subaru. Do dnia dzisiejszego nie udało mi się znaleźć nikogo, kto otrzymałby od Subaru przyznanie się do tego, co wygląda na fałszywą reklamę, wyjaśnienie, dlaczego zostaliśmy wprowadzeni w błąd, lub jakąkolwiek ofertę złagodzenia wpływu, jaki ma to na wartość samochodu dla jego właściciela.
Miałem wcześniej Subaru i miałem wspaniałe doświadczenia. To doświadczenie to zmieniło. Nie sądzę, aby Subaru rozumiało, jak ważne jest naprawienie tego z właścicielami, którzy zaryzykowali, polegając na reputacji firmy, na zupełnie nowym modelu. W rezultacie straciłem zaufanie do firmy.
Apeluję do Subaru, aby nie ignorowało tego problemu. Przyznać, że nieprawidłowo reklamowali i znaleźć sposób na ponowną konfigurację Solterry, aby ładowała się szybciej, tak jak osiągnęli to inni producenci, lub przyznać, że to nieujawnione ograniczenie obniżyło wartość samochodu i znaleźć sposób, aby nas zrekompensować.
Nie mogę się doczekać, aż model 2024 dogoni konkurencję lub przynajmniej Subaru będzie dokładnie reklamować swoje możliwości szybkiego ładowania prądem stałym.